Bond Beter Leefmilieu en lokale actiegroepen lanceren campagne voor een gezonde, CO2-neutrale toekomst van Brussels Airport

Samen met Bond Beter Leefmilieu en 11 andere actiegroepen in de Vlaamse rand rond Brussel hebben we de afgelopen maanden een plan gemaakt voor de toekomst van onze luchthaven. En het is er een met de ambitie om gezondheid, milieu en duurzame werkgelegenheid te combineren!

Car maintenant que le permis d’environnement de Brussels Airport expire à la mi-2024, nos perspectives ne sont plus un rêve lointain, mais une réalité potentielle. Nous avons déjà le soutien des résidents locaux, mais nous avons maintenant besoin de votre soutien.!🙏🙏

👉 Signez cette pétition: www.bondbeterleefmilieu.be/nous-n-en-dormons-plus/petition 

👉 En savoir plus sur nos solutions: www.nousnendormonsplus.be 

👉 Et n’oubliez pas de regarder notre vidéo de campagne: https://youtu.be/3ScXaedKdSA

Avec @AWACSS @Actie Noordrand @BondBeterLeefmilieu @Burgerforum Luchthavenregio @UBCNA-BUTV @Wake Up Kraainem @Solidair Tervuren-Overijse @Milieusteunpunt Huldenberg @Boreas @Zone Zes @Decibel 25L @Sterrebeek 2000 @mavist

#nousnendormonsplus #aéroportdufutur #brusselsairport

https://www.bondbeterleefmilieu.be/artikel/le-bond-beter-leefmilieu-et-des-groupes-d-action-locaux-lancent-une-campagne-pour-un-avenir

Geplaatst in Blog-FR, Pers | Reacties uitgeschakeld voor Bond Beter Leefmilieu en lokale actiegroepen lanceren campagne voor een gezonde, CO2-neutrale toekomst van Brussels Airport

Bond Beter Leefmilieu en lokale actiegroepen lanceren campagne voor een gezonde en CO2-neutrale toekomst voor Brussels Airport

Samen met Bond Beter Leefmilieu en 11 andere actiegroepen uit de Vlaamse rand rond Brussel ontwikkelden we de afgelopen maanden een plan voor de toekomst van onze luchthaven. En het is er één geworden met ambitie, die gezondheid, leefmilieu én duurzame tewerkstelling combineert!

Want nu de milieuvergunning van Brussels Airport halfweg 2024 afloopt, zijn onze vooruitzichten geen verre droom meer, maar potentieel realiteit. Draagvlak bij omwonenden hebben we al, nu jouw steun nog!🙏🙏

👉 Teken deze petitie: www.bondbeterleefmilieu.be/wij-liggen-er-wakker-van/petitie

👉 Meer info over onze oplossingen: www.wijliggenerwakkervan.be 

👉 En bekijk zeker ook onze campagnevideo: https://youtu.be/m4yeQyMdHSE  

Samen met @AWACSS @Actie Noordrand @BondBeterLeefmilieu @Burgerforum Luchthavenregio @UBCNA-BUTV @Wake Up Kraainem @Solidair Tervuren-Overijse @Milieusteunpunt Huldenberg @Boreas @Zone Zes @Decibel 25L @Sterrebeek 2000 @mavist

#wijliggenerwakkervan #luchthavenvandetoekomst #brusselsairport

https://www.bondbeterleefmilieu.be/artikel/bond-beter-leefmilieu-en-lokale-actiegroepen-lanceren-campagne-voor-een-gezonde-en-co2

Geplaatst in Blog-NL, Pers | Reacties uitgeschakeld voor Bond Beter Leefmilieu en lokale actiegroepen lanceren campagne voor een gezonde en CO2-neutrale toekomst voor Brussels Airport

UBCNA roept op tot een parlementaire commissie BELGOCONTROL

Persbericht van vrijdag 2 december 2016

De vereniging UNION BELGE CONTRE LES NUISANCES DES AVIONS ( UBCNA ), die opkomt voor de omwonenden van luchthavens in België, en meer bepaald in Brussel, zijn voorsteden en Waals-Brabant, sluit zich aan bij de analyses van de minister van Mobiliteit, parlementsleden, de administratie van het luchtvervoer, de luchtvaartinspectie en de federale ombudsdienst: BELGOCONTROL leeft de ministeriële instructies NIET na bij de keuze van de in gebruik zijnde start- en landingsbanen, zeggen Bernard GUILLAUME en Peggy CORTOIS.

Het is duidelijk geworden wat iedereen al lang geloofde: BELGOCONTROL weigert alle controles, gelooft dat het boven de wet staat, wil geen controles van de DGTA (luchtvaart) en interpreteert ministeriële instructies op zijn eigen manier: BELGOCONTROL erkent NIET de TAF- en METAR-systemen die op alle luchthavens ter wereld worden gebruikt en wijzigt de start- en landingsbanen van Brussel-Nationaal volgens zuiver politieke criteria door 6 uur vooruit te lopen op basis van weersvoorspellingen en schattingen in plaats van in real time te werken met voorspellingen van 30 minuten.

Voor de UBCNA is de autonomie van BELGOCONTROL enkel van toepassing op haar economische beheersmethode, maar BELGOCONTROL heeft noch autonomie, noch beoordelingsbevoegdheid, noch het recht om te marchanderen over de instructies van de Minister van Mobiliteit en/of zijn Administratie Luchtvervoer; BELGOCONTROL is door de wet verplicht om alle haar opgelegde instructies strikt toe te passen, zonder ze te wijzigen, en ook om alle gerechtelijke beslissingen te respecteren.

De UBCNA vraagt dat het federale parlement een parlementaire onderzoekscommissie instelt naar deze stand van zaken en dat alle belanghebbenden in de Belgische luchtvaart door parlementsleden worden ondervraagd om aan te tonen dat BELGOCONTROL de reglementaire en wettelijke bepalingen flagrant negeert.

We kunnen de minachting van BELGOCONTROL voor zijn verantwoordelijke minister, zijn administratie en de beslissingen van de rechtbanken niet tolereren, omdat BELGOCONTROL denkt dat het zich nergens voor hoeft te verantwoorden en beweert een staat binnen een staat te zijn.

Onze hartelijke groeten.

Bernard GUILLAUME
Voormalig parlementslid
Voorzitter UBCNA-BUTV vzw

Peggy CORTOIS
Algemeen directeur UBCNA-BUTV vzw

Geplaatst in Blog-FR, Pers | Reacties uitgeschakeld voor UBCNA roept op tot een parlementaire commissie BELGOCONTROL

Het enige waar Brussels Airport om geeft zijn economische prestaties

De voorstelling van het ontwikkelingsplan 2040 voor Brussels Airport is een non-event. Dit document bevat geen maatregelen ten gunste van het milieu en geen andere vooruitgang dan een vrije hand naar economische prestaties, zei de Union Belge Contre les Nuisances des Avions (UBCNA) donderdag in een reactie op de presentatie van de strategische visie van Brussels Airport Company (BAC).
“De heer Feist (noot van de redactie: de CEO van BAC) lijkt de hand te willen reiken, maar hij luistert nooit naar de mening van omwonenden en buurgemeenten. Het enige wat Brussels Airport interesseert is een maximaal economisch rendement… Op operationeel vlak lijkt Arnaud Feist te vergeten dat zijn luchthaven op milieuvlak de slechtste van Europa is, dat de Zaventem-site omringd is door sterk verstedelijkte gebieden, en dat het onmogelijk is om te vliegen zonder de steden Brussel, Mechelen en Leuven te verstoren”, zei Peggy Cortois, gedelegeerd bestuurder van de belangrijkste bewonersvereniging voor de oostelijke periferie van de nationale luchthaven, donderdag.

Voor mevrouw Cortois zijn de voorgestelde oplossingen op het gebied van exploitatieprocedures “puur fantasie” en houden ze geen rekening met de luchtvaartlogica of de weersomstandigheden, laat staan met gerechtelijke uitspraken, als het gaat om het gelijktijdig gebruik van de drie banen 01 en 25 rechts en links “in weerwil van elementaire veiligheidsregels”; het gebruik van baan 19 voor het opstijgen van alle vliegtuigtypes, zonder rekening te houden met negatieve veiligheidsstudies; het verlengen van baan 25L met 900 meter “mogelijk onder bepaalde omstandigheden”; of het gebruik van baan 07 rechts om te landen “boven de Grote Markt van Brussel”.

Volgens de UBCNA moet baan 25 links met minstens 1.800 meter worden verlengd om alle verstedelijkte gebieden te vermijden tijdens het opstijgen; nachtvluchten horen niet thuis op Brussels Airport; en het aantal dagvluchten mag niet meer toenemen.
Belga 2016-11-17 1828
Geplaatst in Blog-FR, Pers | Reacties uitgeschakeld voor Het enige waar Brussels Airport om geeft zijn economische prestaties

PERSBERICHT – INTENSIEF OVERVLIEGEN VAN OOST-BRUSSEL – BURGEMEESTERS EN BEWONERSVERENIGINGEN ZEGGEN “GENOEG IS GENOEG” EN ROEPEN FRANÇOIS BELLOT OP ZIJN PLANNEN TE HERZIEN EN ROEPEN FRANÇOIS BELLOT OP ZIJN PLANNEN TE HERZIEN

A ministeriële instructie van de minister of zijn administratie (van onbekende datum en vorm) wijzigde de Baanselectiesysteem op de luchthaven van Brussel.
Volgens de burgemeesters van Wezembeek-Oppem en Kraainem, evenals de bewonersverenigingen Wake Up Kraainem, AWACSS en UBCNA, “dit Preferentieel wegloopsysteem (PRS) tracks kunnen niet worden gewijzigd voor een lange periode zonder een regelgevende instructie die voldoet aan de Franse luchtvaartcode en decreten van 1954 en 2014. Alleen de minister of zijn/haar vertegenwoordiger, de directeur generaal luchtvervoer, dit soort instructies kan geven”.

Voor Fréderic Petit, burgemeester van Wezembeek-Oppem, “sinds maandag 13 juli 2020, ondanks talrijke rechterlijke uitspraken die het omkeringsbeginsel en het misbruik van de 01 landingsbaan bij de landing en diverse omgevingsafsluitingen, alleen baan 01/19 wordt gebruikt voor alle rolloververkeer, dus het is of ZUID naar NOORD bij 01 landingen of in de tegenovergestelde richting van NOORD naar ZUID bij het opstijgen 19. Dit leidt tot 100% concentratie van alle vluchten in één zone, die wordt beïnvloed door ofwel 100% van de aanvoer ofwel 100% van de aanvoer. opstijgingen. Er is echter maar één baan gesloten, baan 07L/25R. Het is volstrekt onaanvaardbaar lijden voor de inwoners die niet knipper niet met je ogen! ” .

De lokale bewonersverenigingen Wake-Up KRAAINEM en AWACSS, “andere regelingen gebruik van bestaande start- en landingsbanen zoals 07R/25L. Het bedrijf Skeyes, het autonome overheidsbedrijf dat verantwoordelijk is voor de luchtverkeersleiding, maakt geen gebruik van de 07R/25L baan als die beschikbaar is; de 25L baan zou heel goed goed worden gebruikt voor landingen, vooral omdat de landingen 25L aankomen door over weilanden en velden te vliegen, door een niet bebouwbaar”.

Voor de burgemeester van Kraainem, Bertrand Waucquez: “We moeten constructief en redelijk zijn. Hij Vooral nachtvluchten moeten worden beperkt. Ik raad aan om ook de volgende diagrammen (landen en opstijgen):
– 25L/25L (alleen bij licht verkeer, want baan 25L heeft geen taxibaan naar het einde)
– 07R/07R
– 25L landingen en 01 opstijgingen (het laagste geluidsschema dat in het verleden ’s nachts werd gebruikt)
– 19 landingen en 07R opstijgingen (het minst lawaaiige schema dat tijdens eerdere werkzaamheden werd gebruikt)
Hij vervolgt: “Hier hebben we er echter voor gekozen om ons alleen te concentreren op serieuze evaluatie van alternatieve oplossingen, al het verkeer op de track 01/19 ongeacht de windbron, zelfs als dat betekent dat je dit diagram moet gebruiken Inhalen is gevaarlijk voor de veiligheid benedenwinds. Het is een risicovolle situatie die waar mogelijk moet worden vermeden”.

Alle betreurt het gebrek aan voorspellingen van Brussels Airport (die dit werk had kunnen uitvoeren tijdens de lockdown begin mei) op een moment dat de luchtvaartindustrie vrijwel tot stilstand was gekomen, L’Union Belge Contre Overlast (UBCNA)” wijst erop dat, in vergelijking met andere tracks beschikbaar zijn, moet worden opgemerkt dat track 01/19 de minst goed uitgerust, de kortste, de enige op een helling, zonder snelle uitgangen of vrije ruimten aan de uiteinden, de enige die over de laatste fase van drie spoorlijnen vliegt geëlektrificeerd met 3.000 volt gelijkstroom, wat kruisingen vereist van vliegtuigen op de grond in gebruik met 07R-starts. Wat moet veiligheid en gezondheid”.

Voor concluderen, de betrokken burgemeesters en bewonersverenigingen roepen minister Bellot en Skeyes op tot een dringende herziening van de instructie die eenzijdig het selectiesysteem voor pistes.

Geplaatst in Blog-FR, Pers | Reacties uitgeschakeld voor PERSBERICHT – INTENSIEF OVERVLIEGEN VAN OOST-BRUSSEL – BURGEMEESTERS EN BEWONERSVERENIGINGEN ZEGGEN “GENOEG IS GENOEG” EN ROEPEN FRANÇOIS BELLOT OP ZIJN PLANNEN TE HERZIEN EN ROEPEN FRANÇOIS BELLOT OP ZIJN PLANNEN TE HERZIEN

Is analyse van ultrafijne deeltjes te duur?

Gepubliceerd in LLB op vrijdag 18 maart 2016 om 07:01

Geplaatst in Blog-FR | Reacties uitgeschakeld voor Is analyse van ultrafijne deeltjes te duur?

BENOEMING VAN MINISTER FRANCOIS BELLOT

UBCNA Persbericht Zondag 17 APRIL 2016

De Union Belge Contre les Nuisances des Avions (UBCNA-BUTV), de oudste en grootste Belgische vereniging voor de verdediging van omwonenden van luchthavens, heeft kennis genomen van de benoeming van François Bellot, Waals parlementslid en burgemeester van Rochefort, tot minister van Mobiliteit met verantwoordelijkheid voor Belgocontrol.

François Bellots ervaring in transport is vooral bekend in de spoorwegsector.

Net als alle Brusselaars verwachten we van de nieuwe minister van Mobiliteit een onpartijdige houding tegenover de problematiek van de nachtvluchten en het overvliegen van Brussel en begrip voor het recht op een beter leefmilieu van alle omwonenden van Brussels Airport.

De luchthavenprioriteiten van François Bellot zijn ongetwijfeld :

– het organiseren van vliegpatronen tijdens de werkzaamheden aan baan 01/19 in de zomer van 2016
– verduidelijking van de waarden van de windnormen en -componenten en van de fameuze wind op hoogte, die momenteel onduidelijke criteria zijn voor de keuze van de te gebruiken start- en landingsbanen op Brussels Airport
– alle wettelijke bepalingen, die elkaar geenszins tegenspreken maar aanvullen, volledig na te leven en daarom radicale maatregelen te nemen om duidelijk misbruik bij het onrechtmatige en illegale gebruik van landingsbaan 01 te voorkomen.
– alle Europese verordeningen volledig toepassen, inclusief de verordening over de evenwichtige aanpak
– een onafhankelijke autoriteit oprichten die toezicht houdt op de procedures op nationaal niveau en verantwoordelijk is voor de naleving van alle voorschriften
– ervoor zorgen dat bij beslissingen over de organisatie van het luchtverkeer ook rekening wordt gehouden met alle omwonenden van Brussel-Nationaal
– de vrijwillige en moedige stedenbouwkundige maatregelen van de autoriteiten van Luik en Charleroi ook toe te passen op Brussel-Nationaal, met de isolatie en onteigening van gebieden die te dicht bij en dus te veel blootgesteld zijn aan lawaai
– versterking van de middelen en bevoegdheden van de luchtvaartautoriteiten op het gebied van veiligheid, beveiliging en milieubeheer

De UBCNA staat ter beschikking van de nieuwe minister BELLOT om zijn structuurplan voor Brussel-Nationaal voor te stellen en wenst hem veel succes in zijn nieuwe ministeriële functie.

Onze hartelijke groeten.

Bernard GUILLAUME
Voorzitter van UBCNA-BUTV vzw

Peggy CORTOIS
Algemeen directeur van UBCNA-BUTV vzw

Geplaatst in Blog-FR, Pers | Reacties uitgeschakeld voor BENOEMING VAN MINISTER FRANCOIS BELLOT

Brussel Nationaal, vliegveiligheid in gevaar

Om puur politieke redenen ontkennen sommigen de vooruitgang en technologische ontwikkelingen in de luchtvaart op Brussels Airport, namelijk het gebruik van GPS-systemen om vliegtuigen naar start- en landingsbanen te leiden.

De recente nieuwe ruzie tussen minister Galant en haar voorzitter Ledoux van de Federale Overheidsdienst Mobiliteit heeft betrekking op vliegoperaties bij oostenwind en betreft het gebruik van een GPS-gestuurde landingsprocedure op baan 07 links bij aankomst via Dilbeek op de oefensite in station Schaarbeek.

Om filosofische redenen, namelijk dat Laurent Ledoux tegen elk overvliegen van Brussel is, zetten hij en de Federale Overheidsdienst Mobiliteit niet alleen de economische toekomst van de luchthaven op het spel, maar ook alle omwonenden die door baan 01 worden overvlogen.

Het ontbreken van verbeterde naderingsprocedures op 07L vermindert inderdaad in grote mate de veiligheid van de vluchtoperaties, die niet langer volledig gegarandeerd is op Brussel-Nationaal.

Want als de wind uit het OOSTEN komt en er geen GPS procedure is op baan 07L, verkiezen we tegen alle elementaire veiligheidsregels in baan 01 naar het NOORDEN gericht te gebruiken en het vliegtuig op deze baan te laten opereren met een sterke LATERALE wind (CROSSWIND), m.a.w. een uiterst gevaarlijke procedure in de laatste fase van de nadering naar baan 01.

Als gevolg daarvan worden omwonenden van Waterloo, via Terhulpen, Groenendaal, Watermaal, Oudergem, Woluwe, Kraainem, Wezembeek en Sterrebeek overvlogen door vliegtuigen die gevaarlijk overvliegen bij zijwind, waardoor de piloot voortdurend moet proberen het vliegtuig recht te trekken langs de NOORD-as van de landingsbaan door gas terug te geven en de motoren op lage hoogte te laten draaien boven dichtbevolkte gebieden die werden gebouwd voordat de luchthaven bestond.

Om een optimale veiligheid van de luchtvaart te garanderen, moeten alle start- en landingsbanen op Brussels National Airport op dezelfde manier uitgerust zijn en moet het de wind en het weer zijn, NIET de POLITIEKE MACHT, die bepaalt hoe de start- en landingsbanen gebruikt worden.

Zie het artikel“Jacqueline Galant sur le point de valider une nouvelle trajectoire aérienne au-dessus de Bruxelles” gepubliceerd in Le Vif / L’Express op vrijdag 18 maart 2016.

Zie ook het persbericht van Belgocontrol van donderdag 17 maart 2016 over satellietgestuurde landingen op de luchthaven van Brussel-Nationaal

 

Geplaatst in Blog-FR | Reacties uitgeschakeld voor Brussel Nationaal, vliegveiligheid in gevaar

De doelen van UBCNA

De UBCNA zet zich in om alle omwonenden en lokale of regionale autoriteiten die geconfronteerd worden met overvliegende vliegtuigen te adviseren en bij te staan. Naast de precieze identificatie van alle gevallen, neemt de UBCNA actief deel aan de studie en het onderzoek van alle maatregelen die tot doel hebben om vliegtuigoverlast zoveel mogelijk te beperken, in het bijzonder geluidsoverlast.

Het doel van de vereniging is de bevolking te beschermen tegen de schadelijke gevolgen van lawaai, luchtvervuiling en elke andere schade of hinder die verband houdt met luchtverkeer en luchthavenactiviteiten op Belgisch grondgebied en die het milieu, de volksgezondheid, de fysieke en morele integriteit of het erfgoed aantast.

De UBCNA was de allereerste vereniging van omwonenden en gemeenten die specifiek werd opgericht om het probleem van de geluidshinder veroorzaakt door de exploitatie van Brussels Airport op te lossen, en heeft een sleutelrol gespeeld in de ontwikkeling van een “milieugerichte” aanpak om de werking van de luchthaven te verbeteren.

De UBCNA is daarom een “lobbyende” vereniging die is ontworpen om luchtvaart- en milieu-informatie te verstrekken aan alle machtsniveaus, van de minister tot het parlementslid, via de burgemeester, de wethouder en vooral de burger. We willen mensen bewust maken van de echte hinder die het luchtverkeer veroorzaakt en objectieve oplossingen voorstellen voor een beter milieu rond Brussels Airport.

Geplaatst in Geen categorie @nl | Reacties uitgeschakeld voor De doelen van UBCNA

Uplace winkelcentrum in Machelen

Vier jaar later is er een vergunning verleend voor de bouw van het winkelcentrum UPLACE, maar niemand kan nog uitleggen of deze hoteltoren er al dan niet voor zal zorgen dat een aantal startroutes op baan 25R van de luchthaven van Brussel zullen worden omgeleid in de richting van Brussel.

Het is verontrustend dat we torens bouwen en ons vervolgens realiseren dat we vliegtuigtrajecten moeten omleiden omdat ze te dicht langs de gebouwen vliegen.

Belgocontrol heeft sinds 2012 geen enkel officieel, geldig en volledig antwoord gegeven… Ons persbericht van woensdag 15 februari 2012 (zie hieronder) is dus nog steeds relevant…

CP UBCNA_2012-02-15

Geplaatst in Blog-FR | Reacties uitgeschakeld voor Uplace winkelcentrum in Machelen

Buurtbewoners in het oosten van Brussel zijn boos en ondernemen gerechtelijke stappen tegen Belgocontrol.

Persbericht

“Onze verwondingen zijn ernstig, het is een probleem voor de volksgezondheid”.
Na het arrest van het Hof van Beroep van Brussel van 17 maart 2005 heeft de Belgische regering een aantal instructies aangenomen in een poging om een zeker evenwicht te herstellen in de situatie van de bewoners die in het oosten van Brussel wonen. Deze uitspraak bevestigde de zeer aanzienlijke schade aan hun gezondheid die zij lijden als slachtoffers van een opeenstapeling van luchtstromen (namelijk 50% van alle starts vanaf baan 25 naast 100% van de intensieve landingen in 01).

Momenteel stellen de eisers van de gemeente Woluwé-st-Pierre, samen met die van de gemeenten Kraainem en Wezembeek-Oppem, vast dat de verschillende maatregelen of pogingen tot maatregelen van de Belgische Staat, die bedoeld waren om hun situatie op een meer evenwichtige manier te verlichten, ofwel werden ingetrokken ofwel nooit concreet en doeltreffend werden uitgevoerd door BELGOCONTROL.

Sinds 2 april 2015 worden verzoekers opnieuw geconfronteerd met een situatie van cumulatieve luchtverkeersstromen, waardoor zij en hun buren de enige omwonenden van de luchthaven zijn die door een dergelijke rampzalige situatie worden getroffen! Baan 01 wordt overmatig en verkeerd gebruikt, de opstijgingen op baan 25 via de korte linkse bocht worden opnieuw ingevoerd, Belgocontrol leeft de instructies van de Staat zoals vastgelegd in de AIP’s niet na, Belgocontrol gebruikt zijn eigen niet-transparante instrumenten voor weermeting en -voorspelling, enz… De aanvragers eisen dat er een einde komt aan deze situatie!

De huidige situatie, die sinds 2 april 2015 is verslechterd, betekent dat aanvragers opnieuw worden blootgesteld aan ondraaglijke geluidsoverlast. Deze geluidsoverlast is van dien aard dat het mensen verhindert om te slapen en hun gezondheid en levenskwaliteit ernstig in gevaar brengt.

Verzoekers vrezen vooral dat zij zullen lijden onder de kwelling van een impasse die permanent zal worden als gevolg van de inwerkingtreding vanaf 13 juni 2016 van verordening nr. 598/2014 van het Europees Parlement en de Raad van 16 april 2014 betreffende de vaststelling van regels en procedures met betrekking tot de invoering van geluidgerelateerde exploitatiebeperkingen op luchthavens in de Unie, in het kader van een evenwichtige aanpak.

Ze vrezen ook dat de impasse nog zal verergeren door berichten in de pers dat de Belgische regering een wet voorbereidt om de situatie met betrekking tot de selectie van start- en landingsbanen, vliegroutes, enzovoort “te bestendigen”.

Geplaatst in Pers | Reacties uitgeschakeld voor Buurtbewoners in het oosten van Brussel zijn boos en ondernemen gerechtelijke stappen tegen Belgocontrol.